مقالات آرشیو خبر ها
دیوانه ی خوب در نیمه نهایی !

دیوانه ی خوب در نیمه نهایی !

قدرتمند در دفاع و عالی در حمله، یوونتوس با تعادل و تجربه موناکو را 2‐1 شکست داد تا به فینال لیگ قهرمانان برسد. یووه‌ای که یک نابغه‌ی تاکتیکی هدایتش می‌کند، بعد از پیروزی در موناکو صعودش را تقریبا مسجل کرده‌بود. جایی که دنی آلوز دید بالایش را نشان داد و ماریو مانژوکیچ علاوه بر تلاش در همه‌ی خطوط گل‌زنی هم کرد، این یووه بود که با نمایش تیمی بی‌نقصش یک پیروزی دیگر را به دست آورد و برای نهمین بار به فینال لیگ قهرمانان برسد و امید سه‌گانه را زنده نگه دارد.

 

نکات مثبت

 

حقیقتا باید دنی آلوز را مرد برتر هر دو دیدار رفت و برگشت نیمه‌نهایی لقب داد. پیش‌کسوتی که هم تجربه و هم جنگندگی دارد و توانایی‌‌اش در دادن پاس گل پایان‌پذیر نبود و او در ارسال پاس‌های بی نقص مشابهی ندارد. مشارکت او در تیم به رشد فاز هجومی یوونتوس کمک کرده است و این تیم دیگر صرفا دفاعی نبوده، بلکه در حمله هم حریف را اسیر می‌کند.

 

نکات منفی

 

یوونتوس که در کل تورنومنت دو گل خورده بود، حیف بود که گل سومش را در خانه بخورد. افت تمرکز باعث شد که کیلیان امباپه گل‌زنی کرد تا ایتالیایی‌ها به یاد داشته باشند که تا سوت پایان، مبارزه پا برجاست.

 

نمره‌ی مربی از 10:

 

9 ― ماسیمیلیانو آلگری به طور قطع باید به عنوان بهترین تاکتسین جهان در نظر گرفته‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که یونتوس او در این فصل چقدر از نظر تاکتیکی روان بوده است و توانسته با متوقف کردن بهترین خطوط حمله‌ی تیم‌های اروپایی و نمایش پتانسیل هجومی کامل تیمش تحسین همگان را برانگیزد، تعادلی که در سال‌های آینده باید موضوع مطالعه در آموزشگاه‌های فوتبال باشد.

 

نمره‌ی بازیکنانی که بیشتر از۷۰ دقیقه بازی کردند ، از 10:

 

بوفون: 6

 

اوایل بازی کمی مشکل داشت، اما حمله‌ای را شروع کرد که منجر به گل اول شد. هوشمند، مستحکم و رویایی! او در مورد گل تسکین بخش اماپه هیچ کار نمی‌توانست بکند.

 

بارتزالی: 6

 

او نگذاشت امباپه از دیدرسش دور شود، نمایشی خوب از بازیکنی که در کنار دنی آلوز تا وقتی در زمین بود ستاره‌ی جوان را کنترل کردند.

 

بونوچی: 6

 

رهبری که به خوبی هر حرکتی را پیش‌بینی می کند، او با قدرت دفاع را رهبری کرد.

 

کیه‌لینی: 7

 

هر وقت به اون نیاز هست، مثل یک قهرمان حاضر است. کیه‌لینی تیمش را قبل از پایان نیمه‌ی اول از گل فالکائو نجات داد. او جنگجویی قابل اعتماد است که نبردهای هوایی را می‌برد و تلاش می‌کند همه چیز را بلاک کند!

 

ساندرو: 6

 

او هم استقامت دارد هم تمایل به حمله، نفوذ او از سمت چپ باعث شد که گل اول به ثمر برسد، اگرچه که بهترین بازیکن در فاز دفاع نیست.

 

پیانیچ: 6

 

این بازیکن بسنیایی با کمال میل نقاط قوتش را به تصویر می‌کشد، می‌جنگد تا مالکیت توپ را به دست آورد و همواره برای به جریان انداختن یووه کمک می‌کند. وقتی توپ زیر پای اوست، قابل اعتماد است.

 

خدیرا: ―

 

او بعد از تنا 10 دقیقه از بازی بیرون رفت.

 

آلوز: 10

 

بهترین بازیکن این مرحله، خالق همه‌ی چیزهای زیبا! آلوز تجسم کمال بود. او نه تنها به بارزالی برای دفاع برابر امباپه کمک کرد، بلکه پاس گل فوق‌العاده‌ای به مانژو داد و بعد از آن هم با به رخ کشیدن مهارت و تکنیک گل دوم یووه را زد.

 

دیبالا: 6

 

او بین خطوط جادو کرد و حملات پرشمار یووه در نیمه‌ی اول را هماهنگ نمود. او یک بازی‌ساز واقعی است. او فرصت گلزنی هم داشت، اما سوباشیچ واکنش نشان داد.

 

مانژوکیچ: 7

 

در نفوذ زیبایی که به گل اول پراهمیتش منجر شد، مانژوکیچ همه جا بود. او تا دقیقه‌ی اخر برای توپ جنگید. پاس بلند خروشان او برای ایگوایین مهیج بود و ثابت کرد که او واقعا قادر به انجام هر کاری است.

 

ایگوایین: 7

 

او همواره برای دریافت پاس در دسترس است، تحرک او واقعا فوق‌العاده است اگرچه نتوانست گلی که به دنبالش بود بزند. همیشه برای کمک به ‌هم‌تیمی‌هایش و درگیری با مدافعان حریف حاضر است. او پاسی که می‌توانست پاس گلی عالی برای مانژو باشد را فرستاد، اما گل نشد.

 

تعویض‌ها:

 

مارکیزیو: بیشتر از هر بازیکن دیگر یوونتوس، در نیمه‌ی حریف پاس رو به جلو داد، یووه خوش‌شانس است که چنین جواهری روی نیمکت دارد. او منظم و باهوش بود و می‌دانست چگونه بالانس ایجاد کند.

 

کوادرادو: 6

 

شانس خوبی برای گلزنی داشت، اما بیش از حد توپ را نگه می‌دارد. انرژی زیادی دارد، اما دقیق نیست.

 

بن عطیه: ―

 

آنقدر در زمین نبود که تاثیری بگذارد.

 

از مینا رزوکی ― با اندکی تصرف


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: